Kínai turisztikai trendek
2024. november 26. írta: kazsiafigyelo

Kínai turisztikai trendek

Lassú, de biztos növekedés

Az év vége közeledtével, egyben a nyári turisztikai szezon befejeztével érdemes megnézni, hogy a világ távol-keleti felén milyen utazási trendek voltak idén a mérvadóak, ezek hogyan érintik az európai piacokat, illetve ezek milyen gazdasági, kulturális és társadalmi változások indikátorai is egyben.

Japán és Thaiföld a 2024-es lista élén

A kínai turisták a világjárványt azzal töltötték, hogy megtanulták értékelni a belföldön kínált élmények sokszínűségét. Azonban a határok újbóli megnyitása ellenére is a kínai utazók a lakóhelyükhöz közel maradnak a statisztikák szerint.

Ezt mutatja, hogy Japánban, Thaiföldön, Dél-Koreában és Malajziában idén szignifikánsan megugrott a kínai látogatók száma, akiket a kedvező vízumpolitika, a gyengébb valuta és a különleges luxusélmények iránti kereslet is odacsábít. Májusban Japán 3 millió látogatót fogadott, köztük 545 400-at Kínából, ami 305,5%-os növekedést jelent 2023 májusához képest. A növekedés ellenére a számok még mindig a 2019. májusi járvány előtti szint 72%-ánál tartanak csak.

Thaiföld az előrejelzések szerint továbbra is növekvő népszerűségnek örvend az ázsiai utazók körében, ugyanis 2023-ban feloldották a kínai turisták vízumkötelezettségét illetve idén India felé is tettek  könnyítéseket. Thaiföld időben célozta meg a gyorsan növekvő indiai utazó szegmenst, az elmúlt évtizedben több mint 50 marketingkampányt indítottak Indiában. Az ország emellett bejelentette, hogy közös vízumkönnyítő intézkedést kíván létrehozni Kambodzsa, Laosz, Malajzia, Mianmar, Thaiföld és Vietnám között ezzel élénkítve a határokon átívelő turizmusban rejlő potenciált.

A délkelet-ázsiai utazási kiadások az előrejelzések szerint évente nagyjából 7 százalékkal növekszenek. Kambodzsában, Malajziában és a Fülöp-szigeteken különösen nagy a vendégszámbeli növekedés. Eme piacok kihasználása érdekében a szomszédos országok vonzó vízumenyhítéseket vezetnek be: Kína kölcsönös vízummentességet vállalt a Malajziából, Szingapúrból és Thaiföldről érkező rövid távú utazók számára.

Az ázsiai utazók jelentős része bővíti a látókörét, és olyan, kevésbé látogatott országokba foglal utazást, amelyek nem igényelnek sok utazást. Laosz és Malajzia esetében közös, hogy Thaifölddel határosak, aminek következtében sokat tudnak profitálni a Bangkokból továbbvonuló turistákból is.

Chinese Tourists are Going Global, How Can You Benefit From This Trend? -  Rising Powers

Egyelőre nem teljes a visszaépülés, a sokat utazó kínai turisták elsősorban a közeli desztinációkban gondolkodnak

Akiket mégis Európa csábít el

Bár továbbra is Ázsia az elsődleges úti cél, Európa egyre több kínai turistát vonz, különösen azokat, akik a prémium, luxus kategóriájú utazási élményeket keresik. Belgium, Spanyolország, az Egyesült Királyság és Olaszország a legfelkapottabb európai desztinációk számukra. Az Európába utazók hajlamosabbak prémium ülőhelyeket foglalni, mivel a hosszú távú járatokon a nagyobb kényelmet preferálják. Eközben Németország a digitális technológiát használja ki a kínai turisták vonzására, és új kezdeményezéseket indít a digitális ügyfélszolgálatok fejlesztésére.

2018-ban az Alipay-el együttműködve online vásárlási fesztivált rendezett, 2020-ban pedig hivatalos WeChat miniprogramot indított, hogy népszerűsítse Németország kínálatát. 2023-ban a német idegenforgalmi hivatal a kínai Baidu keresőmotorral dolgozott együtt, amelynek ERNIE botját az utazási tartalmak széles skáláján vértezték fel, hogy a látogatóknak személyre szabott AI asszisztensi élményt nyújtson a németországi utazásukhoz.

5. WeChat interface - German tourism board’s official account

Német turisztikai imázsfilmek és promóciós anyagok a kínai közösségi médiában

Tax-free előnyök és luxusélmények

Egy másik vonzó tényező az utazások során a vásárlásból származó anyagi előnyök. Májusban az adómentes vásárlás globális fellendülése a 2019-es szint 172%-ára ugrott, ami a nemzetközi vásárlás erőteljes fellendülését mutatja, melyben az ázsiai vásárlók kulcsszerepet játszanak. A kontinentális kínai vásárlók költése idén Európában 39%-kal nőtt az előző évhez képest.

A luxusutazások jövőjét a magával ragadó márkaélmények alakítják át, ez a trend különösen a kínai vásárlókat vonzza. Idén nyáron több ikonikus divatház Saint-Tropez üdülőhelyeit márkás élménnyé alakította át, amelyek a márka esszenciájába vonják be a látogatókat. Az ilyen egyvelegek lehetőséget nyújtanak a kínai utazóknak, hogy átéljék kedvenc luxusmárkáik megalkotóinak “életstílusát”, mindezzel a csúcskategóriás kiskereskedelem és a leisure egyedülálló keverékét teremtsék meg. A luxusmárkák élményei és a vendéglátás integrálásával a luxusmárkák mélyebb kapcsolatokat és hűséget alakíthatnak ki a kínai utazók körében. E kezdeményezések sikeréhez a szállodák és a márkák közötti közös jövőkép kidolgozására és hitelességre van szükség, amely egyensúlyt teremt az exkluzivitás és a széles vonzerő között.

Jing Daily

A Global Blue adatai szerint 2023-ban Japán érte el a legmagasabb mértékben az adómentes vásárlási visszaépülést a kínai turisták körében, mégis Európa rögzítette a nagyobb átlagos költést vásárlónként

A nyüzsgő metropoliszok helyett ökoturizmus és természetközeli élmények 

A hegyvidéki úti célok és a természetjárás iránti növekvő érdeklődés a kínai belföldi utazási trendek szélesebb körű elmozdulását tükrözi az élmény- és természetalapú turizmus irányába. A női turisták a családi utazási döntések fő mozgatórugói, akik gyakran a természetközeli helyszíneket, a kulturális örökséget és a tematikus parkokat részesítik előnyben. 

Szecsuán tartományban, a festői Guangwu hegység területén 300%-os népszerűségnövekedés volt tapasztalható idén ősszel, és a kínai Mafengwo legfrissebb jelentése szerint - amely az utazással kapcsolatos kereséseket, értékeléseket és vásárlásokat elemzi - az első helyen áll az őszi lombhullás megtekintése az idei úti célok listáján. A Meituan és a Dianping platformok által közzétett adatok szerint ez a növekedés egybeesett a kínai nemzeti ünneppel, amelynek során a családi utazók egyértelműen a természeti tájakat, a kulturális örökségi helyszíneket és a környezetbarát tevékenységeket részesítették előnyben. A kínai nemzeti ünnepen való utazások száma a keresések 27-szeresére nőttek az előző évhez képest, ami arra utal, hogy a gazdasági bizonytalanságok ellenére is erős az utazási kedv. A családos utazók 29,6%-a számára a természeti látványosságok jelentek meg az első helyen az ünnep alatt.

Az olyan élmények, mint a madármegfigyelés (birdwatching) mostanában egyre nagyobb teret hódítanak, mivel az oktatás, a szabadtéri kaland és a természethez való kötődés kombinációját kínálják, olyan elemeket, amelyek a Z-generáció és a fiatalabb millenniumi generációk körében nagy érdeklődést érbresztenek. Az „őszi kirándulások” keresési volumene is 120%-kal nőtt mindössze egy hét alatt októberben, ami azt jelzi, hogy a természetközpontú tevékenységek iránt erős szezonális érdeklődés mutatkozik, mely valószínűleg ösztönözni fogja a regionális utazást.

Közösségi médiában megoszott bejegyzések az őszi lombhullásról

Változó trendek és növekvő kereslet

A 2024-es év végére a Kínából induló külföldi utazások száma várhatóan eléri a 130 milliót, ami jelentős növekedést jelent a 2023-as 87 millióhoz képest. Az egész világra kiterjedő, Kínából származó utazások közel 400%-os növekedést mutatnak.
  • Az olyan célországok, mint Szingapúr és Thaiföld, integrálják a szórakoztatóipart turisztikai ajánlataikba, hogy vonzóbbá tegyék magukat a látogatók számára.

  • Egyre több utazó választ környezettudatos lehetőségeket, tükrözve a fenntarthatóság iránti növekvő érdeklődést, főként a fiatalabb generációk és a családos utazók tekintetében. 

  • Az elöregedő korfa miatt egyre több nyugdíjasbarát utazási lehetőség jelenik meg. A következő évben várhatóan több mint 100 millió idősebb utazó járul hozzá jelentősen a globális turizmus gazdaságához.

  • A csoportos utazás továbbra is népszerű, különösen a fiatalabb utazók körében, akik közös élményekre vágynak. 

Az utazók egyre inkább olyan élményekre vágynak, amelyek újra összekapcsolják őket a természettel vagy elmerülhetnek a helyi kultúrákban. Népszerű tevékenységek közé tartozik például az őszi lombhullajtás megfigyelése illetve a helyi fesztiválokon vagy sporteseményeken (ld. Olimpia, futball EB) való részvétel.

Összegzéskép, a 2024-es év turisztikai térképén az látható, hogy Kínában erős a visszaépülés és a növekedés, amelyet az utazók sokféle preferenciája határoz meg. Ahogy a kínai turisták egyedi élményeket keresnek - amelyek ötvözik a szórakozást, kultúrát és a környezettudatosságot - világszerte a turisztikai szektor szereplőinek egyre inkább alkalmazkodnia kell ehhez. A bakancslistás helyszínek és az újonnan feltörekvő desztinációk közötti kölcsönhatás továbbra is formálja a Kínából induló utazások jövőjét, ahogy az ország újra megerősíti pozícióját a globális turizmusban.

A bejegyzés trackback címe:

https://keletazsiafigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr6618739022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása