Mit adtak nekünk a kínaiak?
2018. január 21. írta: kazsiafigyelo

Mit adtak nekünk a kínaiak?

Avagy miért egy rossz blöff a kínai pénzekkel fenyegetőzni

Képtalálat a következőre: „budapest 16+1”A magyar politika előszeretettel kihasználja, hogy a Távol-Kelet még mindig egyfajta homályba merül, így Kínát bármilyen szerepben le lehet festeni. Ha az EU nem ad pénzt, akkor jöhet a kínai "adu ász". Ha azonban a tényeket vesszük alapul, akkor a kínaiakkal való gazdasági kapcsolatok elég elenyészőek az EU tagállamokhoz képest, és az se biztos, hogy mi járunk jobban velük. Amiben a kínaiak tényleg jók, hogy kihasználják a különböző ellentéteket, és hasznos hülyét csináljanak a miniszterelnökből. Elemzés arról, hogy mire számíthat Magyarország és mire nem a Kínával való kapcsolatban.

Kína nemzetközi szerepe egyértelműen megnövekedett, és a 2017-es pártkongresszuson kijelentették, 2050-ig világelsővé akarják tenni az országot. A politikai, gazdasági befolyásuk mindenhol nő, persze nem mindegy, hogy mi a bázisérték, így Kelet-Ázsiát leszámítva a Nyugat hatalmát nem tudják megkérdőjelezni egyelőre. Teljesen más a kínai hozzáállás mondjuk Kelet-Ázsia kis országaihoz vagy az USA-hoz, megint más Afrikában és egy negyedik változat az EU politikájuk. Míg előbbi kettőben képesek akár agresszíven föllépni, a világ többi részében kooperatív szereplőként, segélyezőként mutatják be magukat. Ezt egyfelől azzal próbálják bizonyítani, hogy elkötelezettek a párizsi klímaegyezmény és a szabadkereskedelem iránt. Próbálnak egy pozitív nemzetközi képet kialakítani magukról (bővebben:Átveheti-e Kína az USA vezető szerepét?), ami Trump mellett nem is olyan nehéz. A pragmatikus külpolitikájukat ismerve azonban ezek az elköteleződések megkérdőjelezhetőek - például Kína a legnagyobb CO2 kibocsátó, még ha ez csökken is. , és a saját piacukon is meg van kötve a külföldi cégek keze, miközben Trump protekcionizmusát támadják. Amihez tehát különösen értenek, az az adott rendszeren belüli haszomaximalizáció. Mao Ce-Tung a szovjetek segítésével nyerte meg a polgárháborút, majd az amerikaikkal szövetkezve hátat fordított a Szovjetuniónak. Ma ott tartunk, hogy Kína párhuzamos nemzetközi rendet épít, miközben élvezi a meglevő minden előnyét. 

Kína létrehozta az Egy út egy öv kezdeményezést (BRI) (aminek a Belgrád-Budapest vasút is része lenne - erről később), ahol hitelt adnak arra, hogy kínai cégek infrastruktúrát építsenek az adott országban. Ami ebben vonzó sok harmadik világbeli diktatúrának, hogy itt nincs korrupcióvizsgálat, környezeti tanulmányok, mint mondjuk a Világbank nyújtotta hitel esetében. Afrikának ez talán megéri, meg olyan országoknak, ahol forráshiánnyal küzdenek, és nincs másféle hitel az alapvető infrastruktúra kiépítésére. Persze a kínaiak által win-winnek nevezett szituáció nekik azért jobban megéri - ingyen építik meg az utat, ahol Kínában érkezik a nyersanyag, vagy érik el az országot a kínai export

Kérdés, hogy Közép- és Kelet-Európa hogyan illik a BRI-be. Nagyából sehogy. Kína képessé akar válni, hogy szárazföldön, vasúton is elérhesse Európát, de ehhez a föltételek Európában nagyjából adottak, viszont Közép-Ázsiában tényleg szükség van a fejlesztésekre ehhez. A Belgrád-Budapest vonal nem is ehhez kapcsolódik, hanem a görögországi Pireuszt (amely kikötőt Kína megvett) kötné be Közép-Európába. Ebből persze Magyarország semmit se profitálna, hiszen a magyar kereskedelem a Balkánnal elenyésző, tehát a magyar emberek élete csak rosszabb lenne az adósság miatt, egy ilyen szerződés megkötése nettó a nemzeti érdek elárulása.

Amikor Novemberben három napra Magyarországra jött a kínai miniszterelnök, akkor tartották a 16+1 nevű együttműködés találkozóját, ahol Kína és 16 klet- és közép-európai ország találkozik immár öt éve, és beszélnek a semmiről. Kínának sikerült elérnie, hogy minden érintett ország elhiggye, lemarad, ha rossz viszonyt ápol az országgal, és versenyben vannak a kínai befektetésekért. A kínaiak azonban nem fognak munkát adni - a munkaerejük olcsóbb, ráadásul a jelenlegi tervek szerint pont azokat az iparágakat akarják fejleszteni, amikre a magyar "összeszerelő üzem" modell épül, illetve dolgozik be a német gazdaságnak. Ezek az autóipar, elektronikai cikkek, robotika. Ilyen eddig is volt, csak sok részt még nem Kínában állítottak elő (hanem Koreában, Japánban) azonban a technológia megszerzésével ez változni fog, és akár a teljes munkafolyamat oda kerülhet. 

Ha a nyers számokat nézzük, a Belgrád-Budapest vasút teljes költségvetése (1000 milliárd) kevesebb mint, amennyi pénz az EU-ból jön egy évben átlagosan. Azonban ellentétben azzal, ez csak hitel, de nem is szabad fölhasználású, hiszen a vasútra kell köllteni (az EU pénzek sem teljesen, azokat egyes célokon belül lehet eldönteni, hogy mire költjük). Magyarország külkereskedelme egyértelműen Németország-központú, mint a térség összes többi országának is. Onnan előbb jönnek a befektetések, hiszen az itteni bérviszonyok az ottanihoz képest kedvezőbbek.  A Balkán számára talán még kedvező lehet a kínai pénz, hiszen ők szegényebbek tőkében, illetve lassan Kína néhányuknál már jobb életszínvonallal rendelkezik. Azonban erről is sokat elárul, hogy a Szerbek, akik kifejezetten jóban vannak Kínával, is az EU tagságért lobbiznak.

2016-os magyar export megoszlása

EU Németország Kína
százalék 80% 28% 2-3%
összes export (forint) 28 ezer milliárd 8 ezer milliárd  650 milliárd

 

Kína számára az EU egy dologra kell: hogy megvegyék a kínai termékeket. Ebből a szempontból nem számít, hogy valaki illiberális-e, hiszen a kínaiak sosem gondolkodtak értékalapúan. Kelet-Ázsiában jól jön, ha kevesebb a demokrácia, mert az USA ellenességet jelent általában az ilyen országoknak. A világ többi részén azonban csupán annyi a céljuk, hogy stabilitás legyen, hogy minél több árut tudjanak eladni. Egyszerűen bármilyen nagy is a kínai gazdaság, a politikai hatalom még nem olyan, mint az USA-é, aki a világ csendőreként szinte minden régióval foglalkozik. A kelet-ázsiai országok számára Magyarország csakis addig érdekes, míg EU tag. Bár egyes brüsszeli tanulmányok veszélyként kezelik a növekvő kínai befolyást az Unió keleti felén, ez annyiban igaz, hogy itt elhiszik, ha Kínával jóban vannak, pénzt kapnak. A nyugat-európai országok azonban gazdaságilag értik a helyzetet, és Kínát egy kemény konkurensnek tekintik. Az EU és Kína közt gazdasági korlátozások vannak, és ami még jobban zavarja az Uniót, hogy a kínaiak elkezdtek fölvásárolni nyugat-európai cégeket. Ezekkel céljuk, hogy technológiához jussanak. Ezzel párhuzamosan a saját piacukat zárva tartják sok esetben a külföldi tőkétől. Így a kínaiak szempontjából nagyon is jó, hogy van egy blokk, ami naív jóindulattal viseltet irántuk, és akár leszavazza a Kína-ellenes javaslatokat.

A magyar gazdaság azért nem tudja kivenni a részét Ázsia gazdasági föllendüléséből, mert nem rendelkezik versenyképes termékekkel. Ázsiában ugyanúgy előállítják a különböző autókat, és thai, maláj munkaerő olcsóbb is, ráadásul a szállítási költség is kisebb. Magyarország a félperifériás helyzetével nem tud a világpiacon egyedül föllépni. Ráadásul a kínai-magyar kereskedelem volumene azért nő, mert egyre több import jön Kínából, így lényegében áramlik ki a pénz, ahelyett, hogy onnan jönne. A fenyegetőzés tehát üres, ha nem komikus a számok ismeretében. Az ázsiai növekedésbe valóban érdemes lenne bekapcsolódni, ehhez azonban belső, strukturális reformokat kéne életbe léptetni, melyek az onnan érkező befektetéseket ösztönzik. Az EU-val való rossz viszony a legrosszabb ebből a szempontból. Ez nemhogy kínai pénzt nem jelent, de még az itt levő jelentős japán cégeket is elriaszthatja. 

A bejegyzés trackback címe:

https://keletazsiafigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr8313591459

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.01.22. 10:30:32

A címbeli kérdésre adok választ, meglehet csak városi legenda csupán. Állítólag még 1956 előtt a magyari eftársak megszorultak nem volt pénzük és végig kérincselték a coc tábort azzal hogy de beccsszó megadjuk. Csak a kínaiak adtak. Arról nincs tudomásom hogy megadták-e a magyari eftársak.

Stenonis 2018.01.22. 11:11:07

@rdos:
Hol olvastad?
Kíváncsi lennék a teljes írásra.
Egy linket tudnál adni.
Köszi.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.01.22. 11:18:43

@Stenonis: Nem olvastam, hanem hallottam. Kb. 1984-ben a marxizmus leninizmus tanszék egyik óráján mesélte nekünk a tanárunk. Nem foximaxira jártam, az átkosban minden képzésnek volt ideológiai tárgya.

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2018.01.22. 11:33:52

Orbánnak van zsarolási potenciálja a nyugati cégekkel szemben, ha ezentúl a kínai cégeket preferálná a beszerzéseknél, pár ország, köztük a németek nagyon rosszul járnának. Másrészt ezzel a brüsszeli 'adományokra' való hivatkozás is kiesne a baloldal kelléktárából, mert nem lesz rá szükség. Persze ez csak egy ügyeskedés, hogy jó tárgyalási pozícióban maradjunk az EU-s pénzekhez.

Stenonis 2018.01.22. 11:33:54

@rdos:
Kár, mert érdekel a Rákosi-korszak gazdaságpolitikája és erről sehol sem olvastam.
Azért is, mert a KGST már működött (amennyire bármikor is működött) és jellemzően körbetartoztak már akkor is a szocializmust építő országok egymásnak. És a KGST-nek nem volt tagja Kína, 1955-ben a magyar-kínai kereskedelmi kapcsolat nagyjából a 0-val volt egyenlő.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.01.22. 11:52:07

@Stenonis: Azért is fogalmaztam úgy hogy lehet hogy csak városi legenda, mert azóta én sem hallottam vagy olvastam erről. A foximaxi tanszéken jó elvtársak ültek, nekik esetleg lehettek ilyen infóik, de biztosat nem tudok. :-( Illetve úgy tudom hogy minket magyarokat valamiért jobban kedvelnek a kínaiak más európai népeknél. Vagy nem. :-) De a kettő közül az egyik biztos. :-)

dunántúli gyerek 2018.01.22. 12:19:03

hetente jon a tehervonat kelet kinabol a keletibe, okoska

nemecsekerno_007 2018.01.22. 13:19:43

@rdos: Nem így volt igazából, Kádár kért és kapott hitelt és nem csak Kínától. Van egy könyv: Kádár hitele címmel. Ott olvashatsz róla. '56 után volt, hogy stabilizálja a hatalmát.

nemecsekerno_007 2018.01.22. 13:21:46

Szerintem nem kell félteni Orbánt, jól tud tárgyalni. Az ellenzéki bólogató kutyáknál biztos jobban :)

konrada 2018.01.22. 14:25:44

Ez egy kupec szöveg, amit zorbán csinált: ti.: ha ti nem fektettek be, akkor más teszi azt, aki speciel versenytársatok...

...mentségére: ezt egy kupec fórumon mondta, ahol értik miről van szó....

rallus 2018.01.22. 14:30:29

Elolvastam a címet és ijedtemben Hypót akartam inni! Aztán eszembe jutott, hogy az IMF kipaterolásakor és a bankadónál Gyurcsányéknak köszönhetően szerencsére még nem volt rá pénzem a halálos adagra. Most meg inkább várok egy kicsit, hátha mégis...

sas70 2018.01.22. 15:29:55

Ez a keleti nyitás dolog is csak egy nagy Orbán-lufi! Haszna szinte semmi, de akkorát lehet vele propagandázni, mert az emberek 98%-a az életben nem fogja megnézni, hogy mennyi volt és mennyi lett a keleti gazd. volumen.
A kínaiak meg eddig is azt vettek meg Európában amit akartak, nem kellet hozzá Orbán.

sas70 2018.01.22. 15:32:47

@rallus: Na te sem gyakran vásárolsz, mert egy litert már kapsz egy százasért. Annyi még kéregetésből is össze jött volna, egy Tesco parkolóban!

Willkommenskultur 2018.01.22. 15:33:25

@sas70: a kinai miniszterelnok/aka a vilag ura/ most jart itt es nyelbe utottek egy uzletet ami nagyobb mint paks2

plusz mo-n el a legtobb kinai a regioban

azaz, a keleti nyitas teljes gozzel folyik

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.01.22. 15:34:30

@rallus: Én akkor vettem majdnem be a kincstári ciánkapszulát, amikor Zorbányék megadóztatták a kisker láncokat, és a boldogult Népszabit olvasgatva úgy tűnt hogy éhínség és nyomor közeleg, hisz szegény tecsóék kénytelenek lesznek távozni erről az elmaradott , bugris magyar ugarról..:)

Willkommenskultur 2018.01.22. 15:35:51

@EU zászlót mindenhova!: A Nepszabi tavozott elobb. Igy valjon be minden lipsi joslat.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.01.22. 15:37:19

@sas70: Nem venni akarnak, hanem eladni elsősorban. Pireuszba 10 nappal hamarabb érnek a teherhajók, mint Hamburgba..

rallus 2018.01.22. 16:30:02

Huncut nép a kínai! A miniszterelnök eljött Orbánhoz, hogy jól megtréfálja!
A ballibjeink még jobban ki vannak kenve hájjal: lebuktatták! Valaki nézze meg a Csájna Nyúzt, hogy lemondott e már!

sas70 2018.01.22. 16:30:35

@Willkommenskultur: Tényleg itt él a legtöbb kínai? Azok nem migráncsok? Ja nem mert fizettek helikoptertóninak!
Mellesleg nekünk tényleg kurva nagy üzlet lesz. Kínai hitelből, kínai cégek építenek a kínai áruknak vasutat és majd mi fizetjük az égész bulit. Az évszázad üzlete! Persze megállapodás még nem született, csak szándéknyilatkozat.

sas70 2018.01.22. 16:37:24

@EU zászlót mindenhova!: És? A Németországban eladott napelem panelnek, mobiltelefonnak, számítástechnikai alkatrésznek sokat számít az a tíz nap, pláne ha majd vasúton viszik és három nappal előbb ott lesz!
Na de nekünk, mi ebben az üzlet?

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.01.22. 16:54:55

@sas70: nem illegalis migrancsok, s segelyt se szednek.

igy a ballibeknek nem palya

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.01.22. 17:00:57

@sas70: Üzemanyag, környezetszennyezés. A CO2 mánia miatt eleve csökkentett sebességgel haladhatnak már csak a teherhajók..
Plusz a kínaiak ugyanúgy megnyerhetnek vasútfejlesztési projekteket Görögországban és Szerbiában..

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.01.22. 17:04:24

kinai magyar ket jo barat
egyutt harcol s issza borat!

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.01.22. 17:05:19

@rallus: Amiko pár éve a legfelsőbb kínai kommandante ( elnök és pártfőtitkár) Hszi Csin Ping hivatalos látogatáson tartózkodott az angol királynőnél, visszafele úton két helyre nézett még be: Berlinbe és Budapestre. Már akkor a Zorbány átverésén dolgoztak a ferdeszeműek..:))

sas70 2018.01.22. 17:06:45

@Halál kamionja mindenkit elgázol: Persze és te minden kínai piacon kaptál számlát mindenről és tudod, hogy meg is fizették az adót, ÁFÁ-t, vámot, egyéb járulékot és az összeset leellenőrizted, hogy legálisan tartózkodik itt és van munkavállalási, tartózkodási engedélye.

sas70 2018.01.22. 17:10:45

@EU zászlót mindenhova!: Még mindig az a kérdés, nekünk mi ebben az üzlet?

rallus 2018.01.22. 17:16:34

@EU zászlót mindenhova!:
Az biztos, hogy türelmesen kivárták, hogy Orbán legyen a miniszterelnök, mert kikémkedték, hogy ha a színesfém bizniszben csiszolódott Veres Jánossal és lúdszakértő Bajnaival üzletelnek, akkor Kínát is csak az IMF menti meg a csődtől.

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.01.22. 17:26:21

@sas70: nem kaptam soha a lipsik idejen se most se

de kinai aru van mar mindenhol nem csak a piacon

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.01.22. 17:27:14

@sas70: nektek, marmint nektek lipsiknek nincs ebben uzlet, mert nektek annyi a dolgotok h vegignezitek, ahogy ellopjuk

szt jonapot

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.01.22. 17:38:03

@sas70: Hogyhogy mi? Az, hogy rajtunk keresztül fog zajlani a tranzitforgalom.

Egyébként itt egy kis összeoglaló a témában:

www.geopolitika.hu/hu/2016/07/08/a-pireuszi-kikoto-geopolitikai-jelentosege-kina-szamara/

---

Stenonis 2018.01.22. 18:35:33

@rdos:
Maximum azért kedvelhettek, mert magyar geofizikusok tárták fel Kína legnagyobb olajmezőjét az 1950-es évek közepén.

Stenonis 2018.01.22. 19:06:55

@EU zászlót mindenhova!:
Több probléma van.
Pireusztól Szalonikiig nagyon jó a vonatközlekedés. Onnantól kezdve meg gyakorlatilag nem létezik.
Nemcsak a Belgrád-Budapest szakasz hiányzik, hanem a Belgrád-Szkopje-Szaloniki is.
Ezeknek a szakaszoknak az építéséról még hír sem nagyon született.

Továbbá az áru Görögországban lép először az EU területére, így cseppet sem biztos, hogy Magyarországon fogják elvámolni.

Ráadásul a pireuszi kikötő 55%-os kihasználtsággal üzemelt 2016-ban. És vasút nélkül nem valószínű, hogy ez sokkal növekedne. Főleg, hogy Valencia és Algeciras is nagyobb forgalmat bonyolít le. Továbbá, mivel a kínai áruk célpontja továbbra is Nyugat-Európa és a hajóközlekedés a legolcsóbb, ezért a kirakodás történhet Hamburgban, Rotterdamban vagy Antwerpenben.

A linked meg vicces, főleg ilyen mondatokkal:
"A selyemút projekt részeként tervben van egy a kikötőt és Közép-Európát összekötő vasút megépítése is, melyet az EU-val közösen finanszíroznának a kínaiak. Az új nagysebességű vasútnak köszönhetően kétszer olyan gyors lenne a Budapest-Belgrád táv megtétele, ami a tervek szerint 2017-re készülne el. "

Mint utólag kiderült, az EU nem finanszírozza a projektet és a tervek nagyon félrecsúsztak. :)

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.01.22. 20:12:33

@Stenonis: Mit nem értesz? A kínaiak gyakorlatilag saját kikötőt fejlesztenek Pireuszban, ahová jóval gyorsabban behajózhatják a dolgaikat, valamint nem kell osztozkodniuk a kapacitásokon az észak-Amerikából jövő szállítmányokkal, mint Hamburgban.
Ezzel párhuzamosan felfejlesztik a balkáni teherszállítási kapacitásokat.

Stenonis 2018.01.22. 21:21:08

@EU zászlót mindenhova!:
Azt, hogy nem fejlesztik a balkáni teherszállító kapacitásokat...

Tudsz valami adatot arról, hogy áll a Belgrád-Szkopje-Szaloniki vasútvonal fejlesztése?
Mert erről gyakorlatilag semmi hír sincs.
Anélkül meg a hajunkra kenhetjük a Belgrád-Budapest vasutat.

tireless treehugger 2018.01.22. 23:00:39

Mennyi pénzébe kerülhet a kínaiaknak a selyemút2 összes államát stabilizálni?!, életben tartani!.

Kicsit ácsorogtok a szueznél aztán pontos képet kaphattok a tengeri szállítás mértékéről, vasúttal semmiképpen nem lehet olyan nagyságrendben megoldani. Vasút állami biznisz, hajózó magáncégek porig alázzák az agyontámogatott és még azzal együtt is versenyképtelen vasutat.

Aztán a világ lakosságának nagyrésze tengerparton él és azok a helyek folyamatosan fejlődnek a szárazföldiek kárára.

Ennek a vasutazásnak egyetlen célja van, katonák hadianyag és tiltott áruk mozgatása, ez így volt a gyarmatosítóknál a szovjetnél a náciknál és így lesz kínával is.

Stenonis 2018.01.22. 23:19:57

@EU zászlót mindenhova!:
2014-es a cikk...
Azóta nem sokat csináltak a kínaiak a Balkánon...

Olyan vicces állítás is van benne, hogy a kínaiak az athéni repülőtér fogalmát pár év alatt 12 millióról 50 milliósra fejlesztik. 3 év alatt összejött 21 millió. És azóta sem vették meg a kínaiak.
Budapest is tud 13 milliót úgy, hogy nincsenek antik romjaink és tengerpartunk.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.01.23. 09:52:52

@Stenonis: Ez egy több évtizedes projekt. Mi a rákért vásárolnák fel a görög kikötőket, ha után nem fejleszteni a térség vasúti közlekedését?Logikátlan.

sas70 2018.01.23. 11:55:32

@EU zászlót mindenhova!: Tudod mi a logikátlan? Rózsaszín vágyálmokat kergetni ott, ahol üzletről van szó!
Az árut ott fogják elvámolni, ahol a legkedvezőbb! Nem fogják a 27%-os magyar ÁFÁ-t megfizetni, ha van ahol csak 20-at kell. Nem fogják többször átrakni a konténereket, ha nem muszáj, mert az annyiszor plusz idő és költség. A nyugatra menő árut, odaviszik hajóval és nem fogják végigvonatoztatni a kontinensen.
A kínaiak azért vásárolnak fel cégeket, gyárakat, ingatlanokat, mert 1. dögivel van pénzük, 2. vámelőnyt vásárolnak, ha itt történik a végszerelés és helyi a beszállítók egy része, ami persze szintén kínai tulajdonú.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.01.23. 16:29:37

@sas70: ?? Átmenő tranzit forgalomra miért kellene ÁFÁ-t fizetni, hisz nem is hozzák forgalomba az országban?

"Nem fogják többször átrakni a konténereket, ha nem muszáj, mert az annyiszor plusz idő és költség."

Az a plusz idő és költség, hogy a teherhajónak 10 nappal tovább tart a szállítás az északi kikötőkbe, ami azt jelenti, hogy (oda-vissza) 20 nappal többet tölt az óceánon, mint a pireuszi behajózás esetén.

Látható, hogy a kínai állami vállalatok saját kikötői kapacitásokat építenek ki Görögországban, ahonan gyorsabban elláthatják k-Európát, Ausztriát, Svájcot, és a Mediterrán térséget.

sas70 2018.01.23. 16:48:41

@EU zászlót mindenhova!: Szóval akkor a tranzitforgalmon nem keresünk egy petákot sem, mert nem itt fizetik se az ÁFÁ-t, se a vámot. De vasutat mi építjük. Jó üzlet, bár inkább szopásnak hívnám!
Ha az áruszállítást egy kicsit is ismernéd, tudnád, hogy egy átrakás min. egy nap, de ez a soha meg nem valósuló ideális eset. Mert általában 2-3 nap, ha nem esik bele egy hétvége vagy ünnep. Tehát ideális esetben lehet 5 napot spórolni, csak ehhez még el kell költeni egy valag pénzt.
Persze ha mi fizetjük és a kínaiak nyernek rajta, az nekik csak jó üzlet lehet!

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2018.01.23. 22:05:53

@sas70: Mi köze a tranzitnak az Áfá-hoz? Nyilván, hogy az ország területén való szállításért fizetni fognak.
Ugyanaz fog történni az áruval, mint Hamburgban, csak 10 nappal korábban. Valamint egy adott teherhajónak 20 nappal kevesebbet kell töltenie a vizen egy oda-vissza út során. Tudod te, hogy mennyit eszik egy nap egy ilyen dög?

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2018.01.24. 21:30:03

@nemecsekerno_007: Kössz. Megtaláltam. :-)

@Stenonis: Kössz. Ezt sem tudtam. :-)

A címbeli kérdés fokozható is. Mit fognak nekünk adni a kínaiak?

Egyre több találmányt, know-how-t.

index.hu/tudomany/2018/01/23/kina_mar_100_000_milliardot_kolt_kutatas-fejlesztesre/

Rövidesen beérik az amikat a tudományra fordított összeg terén, a publikációk számában már beérték.

kiir 2018.04.22. 23:10:52

@rdos:
Kádárnak adott kínai hitelre van még egy sztori. 1982-ben az IMF-belépéshez le kellett tenni valamennyi konvertibilis valutát -- de ugye épp azért léptünk be, mert ilyenünk nem volt már a hitelek törlesztésére sem :) Na, akkor állítólag Kína segített ki minket. Lásd:
www.archivnet.hu/gazdasag/magyarorszag_csatlakozasa_az_imfhez_es_a_vilagbankhoz__iii._resz.html

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.01.13. 17:49:19

@kiir: Köszi az infót és a linket. :-)

Blogmotor nem jelzett, véletlenül találtam meg az utolsó kommented.
süti beállítások módosítása